Vnos prejetih naročil je namenjen notranjemu nadzoru nad naročili kupcev in potrditvi naročil. Spremljamo lahko datum naročila, potrditve, predvidene dobave in dejanske dobave.
Vnos glave prejetega naročila
- V meniju Poslovanje > Prejeta naročila kliknemo na Nov. Program odpre okno za vnos novega naročila.
- V glavo naročila vnesemo splošne podatke o naročilu:
- Številka: ta podatek program vpiše samodejno v okviru poslovnega leta in je ne moremo spreminjati.
- Stranka: izberemo jo na spustnem seznamu. Če stranke ni na spustnem seznamu, jo lahko dodamo s klikom na, brez da bi zaprli vnosno okno naročila. Podatke o stranki lahko spreminjamo s klikom na.
- Datum: vnesemo datum prejema naročila od kupca.
- Rok: vnesemo datum predvidene dobave. Rok dobave je izpisan tudi na izpisu prejetega naročila, ki ga kot potrditev lahko pošljemo kupcu.
- Denarna enota: izberemo denarno enoto. (program samodejno predlaga domačo denarno enoto oz. denarno enoto stranke)
- Analitika: izberemo jo lahko na spustnem seznamu. Če analitike ni na spustnem seznamu, jo lahko dodamo s klikom na .
- Veza: vpišemo poljubno vezo.
Vnos vrstic prejetega naročila
Na vrstice prejetega naročila vnesemo podatke o posameznih artiklih in količinah.
- V polju Skladišče izberemo na spustnem seznamu skladišče iz katerega bomo razbremenjevali zaloge artiklov.
- Artikel izberemo na spustnem seznamu, tako da v polje vnesemo začetek opisa artikla (na primer "art" za artikel).
- Če artikla ni na spustnem seznamu, ga lahko dodamo s klikom na ali prek menija Šifranti > Artikli.
- S klikom na lahko urejamo nastavitve izbranega artikla.
- Program predlaga iz šifranta opis, šifro in naziv izbranega artikla, ki jih lahko spremenimo. Podatek bo prikazan na izpisu prejetega naročila.
- Vnesemo količino, ustrezen % popusta in po potrebi popravimo ceno (program jo upošteva iz šifranta artikla).
- S klikom naprogram prikaže na pogledu (ne izpisu) računa podrobne podatke artikla (podatki se prikazujejo glede na izbrani artikel in osvežujejo glede na vpisano prodajno ceno v vrstici):
- Predhodno prodajno ceno temu kupcu.
- Najvišja predhodna prodajna cena.
- Predhodni popust temu kupcu.
- Najvišji predhodni popust.
- Nabavna cena.
- Razlika v ceni glede na trenutno prodajno ceno.
- S klikom na Shrani vrstico program doda artikel na vrstico naročila.
- Če je naročilo sestavljeno iz več artiklov, jih dodamo po opisanem postopku (točke 3 do 7).
- Artikel na vrstici popravimo s klikom na ,
- posamezno vrstico brišemo s klikom na križec na koncu vrstice.
Predogled izpisa prejetega naročila
V zavihku Predogled urejamo obstoječ izpis prejetega naročila.
- S klikom + Nov izpis pripravimo nov izpis prejetega naročila.
- V nastavitvah izpisa Potrditev naročila urejamo:
- Splošne nastavitve
- Glavo listine
- Naslov
- Dodatne opise/klavzule
- Podpis
- Noga listine
- Terminologijo in prevajanje
- Ostale nastavitve.
- Splošne nastavitve
V zavihku Ostale nastavitve imamo možnost, da nastavimo dodatne nastavitve za izpis prejetega naročila. Posamezno nastavitev vključimo tako, da damo kljukico pri nastavitvi:
- Tiskanje kode artikla - pri nazivu artikla se v oklepaju izpiše koda artikla. Če artikel nima kode, se koda ne izpiše.
- Tiskanje zaporedne številke vrstice - na izpisu listine so vrstice artiklov oštevilčene z zaporednimi številkami.
- Izpis naslova Minimax - zapis www.minimax.si je izpisan na dnu dokumenta.
O urejanju standardnih nastavitev izpisov lahko preberete v splošnih nastavitvah izpisov.
Vnos naslovnika in prejemnika na prejetih naročilih
V prejetih naročilih poleg podatkov naslovnika imamo možnost vnosa podatkov prejemnika.
- Pri urejanju prejetega naročila izberemo zavihek Naslovniki in prejemniki.
- Program predlaga naslovnika oziroma prejemnika, ki je vnesen v meniju Šifranti > Stranke pri stranki za katero vnašamo prejeto naročilo.
- Če naslovnik oziroma prejemnika nimamo vnesenega ga lahko vnesemo ročno.
- Podatke o naslovniku oziroma prejemniku lahko spremenimo.
Opombe
V prejetih naročilih lahko za lastno evidenco vnesemo opombe. Opombe se ne izpišejo na izpisu potrditve naročila.
Po končanem vnosu podatkov lahko z gumbi v orodni vrstici:
- Opustimo vnos naročila (gumb Opusti) > izgubljene bodo vse spremembe.
- Shranimo naročilo (gumb Shrani) > prejeto naročilo dobi status osnutka.
- Shranimo in vnesemo novo naročilo (gumb Shrani in nov) > prejeto naročilo dobi status osnutka in program odpre okno za vnos novega naročila.
- Potrdimo (gumb Potrdi) > prejeto naročilo dobi status potrjeno.
Potrjeno naročilo
Na potrjenem naročilu so naslednji gumbi:
- Nov > za vnos novega prejetega naročila.
- Prekliči potrditev > prekličemo potrjen promet.
- Zaključi > zaključimo naročilo. Prejeto naročilo dobi status zaključeno.
- Razveljavi > razveljavimo vnos prometa. Prejeto naročilo dobi status razveljavljeno.
- Kopiraj v račun > podatke iz prejetega naročila, vključno z vrsticami, kopiramo v izdani račun.
- Kopiraj v predračun > podatke iz prejetega naročila, vključno z vrsticami, kopiramo v predračun.
- Kopiraj v izdano naročilo > vrstice prejetega naročila kopiramo v izdano naročilo.
- Kopiraj v izdajo > razbremenimo razpoložljivo količino artiklov na zalogi.
- Kopiraj v delovni nalog > podatke iz prejetega naročila, vključno z vrsticami, kopiramo v delovni nalog (vključno s sestavnicami, če jih artikli vsebujejo).
- Natisni > natisnemo potrdilo o naročilu za kupca.
- Pošlji po e-pošti > dokument Potrditev prejetega naročila pošljemo kupcu po e-pošti.
Podatki o dobavi
- V meniju Poslovanje > Prejeta naročila.
- Izberemo Napredno iskanje.
- Dodamo kljukico pri polju Podatki o dobavi in izberemo Najdi.
- Program izpiše podatke po posameznih naročilih ali je bila dobava izvedena v celoti, delno ali se ni izvedla.