Navodilo se nanaša na vnos osnovnih sredstev, pridobljenih pred pričetkom knjiženja osnovnih sredstev v Minimax-u, ki jih vnašamo neposredno v Osnovna sredstva.
Tekoče nabave osnovnih sredstev vnašamo preko prejetih računov.
Začetek (aktivacija) osnovnih sredstev
- V meniju Knjigovodstvo > Osnovna sredstva.
- Če osnovnih sredstev še nimamo aktiviranih, program prikaže okno za začetek obdelave osnovnih sredstev:
- Izberemo:
- ali naj se šifrant amortizacijskih skupin prepiše iz sistema
- ali iz šifranta izbrane organizacije plačnika (lahko izberemo v primeru, da imamo vsaj še en organizacijo, na kateri vodimo Osnovna sredstva.)
- Kliknemo Prepiši amortizacijske skupine.
- V meni Šifranti program doda dva nova šifranta:
- Amortizacijske skupine
- in Nahajališča.
Pri aktiviranju osnovnih sredstev program predlaga trenutno poslovno leto. Ta podatek črpa iz menija Nastavitve > Organizacije > Datum začetka poslovnega leta.
Vnos osnovnih sredstev v register
Način vnosa Osnovnih sredstev pa je odvisen od več faktorjev:
- Ročni vnos otvoritve osnovnih sredstev
- Sredstvo je bilo pridobljeno v preteklih letih, vnašamo začetno stanje za tekoče poslovno leto, v katerem začenjamo s knjiženjem v Minimaxu.
- Začetni uvoz iz Excela (otvoritev)
- Podatke o začetnem stanju osnovnih sredstev pripravimo v Excel tabeli ter jih nato uvozimo v Minimax.
- Vnos osnovnih sredstev, nabavljenih v tekočem poslovnem letu, vendar pred vstopom v Minimax
- V Minimaxu smo pričeli s knjiženjem sredi leta, sredstvo je bilo nabavljeno v tem poslovnem letu, vendar pred vstopom v Minimax.