Najpogostejša vprašanja glede DDV evidenc po 1. 7. 2025

1. Oddali smo DDV-O neposredno iz programa. So s tem oddane tudi evidence?

Ne, niso. Od vključno julija 2025 morate dodatno in ločeno oddati tudi DDV evidence. Oddate jih lahko na tri načine:

  • neposredno iz programa Minimax,
  • z izvozom xml datoteke, ki jo zazipamo in oddamo na eDavke- Uvozi – Uvoz evidenc
  • z izvozom csv datoteke, ki jo zazipamo in oddamo na eDavke- Uvozi – Uvoz evidenc

DDV-O pa lahko oddate enako, kot do sedaj.

Več: DDV evidence po 1. 7. 2025 | Minimax SI

2. eDavki nam javijo napako »Unexpected content type…« Kaj ta napaka pomeni?

Ta napaka pomeni, da ste ročno uvažali datoteko, ki pa ni bila zip, ampak xml. Na eDavke morate oddajati zip datoteke.

3. Uvozili smo DDV evidence na eDavke. Kako preverimo, ali so uspešno oddane?

Status uspešnosti oddaje DDV evidenc morate spremljati na eDavkih: Vpogledi - Obrazci DDV - DDV-Evidenci. Za nekatere preglede potrebujete ID evidence, zato si jo morate ob oddaji evidenc zabeležiti. ID evidence je sestavljena tako: KR-davčna številka zavezanca-zaporedna številka oddaje DDV evidenc (npr. KR-79407340-01)

4.    Kje najdem ID evidence za preverbo oddaje na eDavkih?

Če ste DDV evidence oddali neposredno iz programa Minimax, lahko ID evidenc odčitate v programu na informaciji ob Knjigi izdanih in prejetih računov:

Če ste ročno uvažali datoteko z evidencami na eDavke, pa si morate ID evidenc zabeležiti sami, saj program nima tega podatka.

5. V Minimaxu piše, da je bila Evidenca posredovana na eDavke. To pomeni, da smo z oddajo evidenc za to obdobje zaključili?

Ne. Minimax ima zgolj informacijo, da je podatke posredoval na eDavke. Minimax nima informacije, ali so bili podatki tudi uspešno obdelani na eDavkih. Zato morate status obdelave spremljati na eDavkih.

6.    Oddaja evidenc izpiše sporočila in napake. Kako ugotovimo za kaj gre?

Pri oddaji na eDavke morate biti pozorni na oznako, ali gre za napako ali za sporočilo. Ločimo jih po barvi: 

  • sporočila imajo levi rob oranžne barve in pri njih preverite vsebino podatkov. Gre le za opozorilo, da preverite podatke, za katere ni nujno, da so napačni in boste evidenci lahko kljub temu oddali, npr:

  • Napake imajo levi rob rdeče barve in oddaja takih podatkov ne bo mogoča. V tem primeru morate podatke v Minimaxu popraviti.

7.    eDavki javijo napako in oddaja ni mogoča. Kako ugotovimo, kaj je v podatkih narobe?

V Minimaxu smo pripravili pregled DDV evidenc z oznakami polj, kot so jih predvideli eDavki:


Če eDavki javijo napako npr. v KPR v polju P7, v preglednici KPR preverite, kateri podatek je v polju P7:

Nato v programu preverite ta podatek (v zgornjem primeru preverite davčno številko oz. ID za DDV dobavitelja).

8. eDavki javijo napako v polju P7DS. Kaj pomeni ta napaka?

Pri oznaki napake je pomembno, za napako v kateri knjigi gre - KIR ali KPR, saj so polja po knjigah različno označena. 

Napake: 

»Za prejete račune je vrednost v polju 'P7DS' obvezna.« preverite davčno številko in ID za DDV v šifrantu strank. Pri vsaj eni stranki, ki je vključena v DDV evidenco prejetih računov (KPR), ni zapisana davčna številka oz. ID za DDV ali pa ni pravilno zapisana.

»V polju 'P6' je dovoljena EU država ali XI (Severna Irska).« preverite davčno številko in ID za DDV v šifrantu strank. Pri vsaj eni stranki, ki je vključena v DDV evidenco izdanih računov (KIR) ni zapisana davčna številka oz. ID za DDV ali pa ni pravilno zapisana. Verjetno gre za poslovnega partnerja izven EU in pri teh še posebej pozorno preverite zapis njegove davčne številke.

9. eDavki javijo napako, da se davčna številka zavezanca ne ujema. Kaj pomeni ta napaka?

Ta napaka se pojavi, ko uvažate evidenco, v kateri je davčna številka enega zavezanca, ročno pa jo uvažamo na eDavke k drugemu zavezancu. Napaka vam preprečuje, da bi evidenco na eDavkih oddali k napačnemu zavezancu.

10. Smo izvoznik in uvoznik (tretje države). Kam vpišemo podatek MRN številka, ki se nanaša na izdan ali prejet račun?

Podatek MRN številka vpišete v polje Listina v zapisu za DDV na temeljnici:

11.    V Minimaxu smo odpravili napake, ki so jih eDavki sporočili pri oddaji evidenc. Kaj moramo sedaj storiti, da bomo lahko uspešno oddali popravljene evidence?

Če eDavki javijo napake, v Minimaxu prekličete obračun, pri katerem so eDavki javili napake, napake odpravite in obračun ponovno potrdite, da se popravljeni podatki vključijo v evidence. Če obračuna DDV ne prekličete, se podatki v evidencah ne spremenijo (posodobijo).

12.    Imamo dve dejavnosti na eni ID za DDV, zato imamo v Minimaxu odprti dve organizaciji. Do sedaj smo obrazec DDV-O ročno sešteli in vnesi v eDavke. Kako pa sedaj oddamo DDV evidence iz dveh organizacij Minimax z isto ID za DDV?

Če imate dve organizaciji z isto davčno številko, ker morate podatke za DDV združeno poročati, vam svetujemo, da DDV evidenci izvozite v csv ter podatke združite v eno csv datoteko s pomočjo funkcije kopiraj/prilepi. Pri tem bodite pozorni, da podatke prilepite v ustrezno knjigo KIR ali KPR (vrinite vrstice ter prilepite). Nato datoteko csv zazipajte in oddajte na eDavke.

13.    Smo atipični DDV zavezanec. Ali moramo oddati DDV evidence?

Gre za vsebinsko vprašanje, zato predlagamo, da se o tem pozanimate pri davčnem svetovalcu ali pri davčnem organu. 

14.    Poslujemo s podjetjem iz Kitajske in ZDA ter nimamo njihovih davčnih številk. eDavki javijo kritično napako. Kaj naj naredimo?

V šifrantu strank v polje identifikacijska številka za DDV oziroma davčna številka vpišite identifikacijsko številko za DDV, če s to številko razpolagate. Če s to številko ne razpolagate predlagamo, da se obrnete na tehnično pomoč eDavkov. 

V tem prispevku