Prvi obračun za zasebnika

Navodilo velja za obračun prispevkov zasebnika (samostojni podjetnik).

Nastavitve zasebnika

  1. V meniju Šifranti > delavci,
  2. na zavihku > Podatki za osebne prejemke 
  3. v polju vrsta zaposlitve izberemo > Zaposleni lastnik
  4. Vnesemo Zaposlitev od : datum začetka zaposlitve, oziroma ustanovitve s.p.-ja.
  5. Zavarovan na podlagi: izberemo zavarovalno podlago.
  6. Polna zavarovalna osnova: vnesemo ustrezno osnovo za plačilo prispevkov.

Po potrebi izpolnimo še ostale podatke in zapis shranimo.

Obračun prispevkov zasebnika 

V meniju Plače > Obračun plač > Nova plača.

1. korak: Nastavitve obračuna prispevkov

Osnovni podatki

  1. Izberemo ustrezni mesec, ter uredimo naziv obračuna.
  2. Izberemo vrsto obračuna  Obračun prispevkov zasebnika: označimo kljukico v kolikor želimo, da se prispevki za zasebnika obračunajo.
  3. Datum izplačila dajatev: podatek se zapiše na plačilne naloge in obrazec OPSVZ.
  4. Neizplačana plača: označimo, v kolikor gre za takšen obračun.
  5. Datum izplačila dajatev: podatek se zapiše na plačilne naloge in obrazec OPSVZ.
  6. Obračun prispevkov zasebnika - imamo možnost izbire.
  7. Delna oprostitev plačila PIZ za zasebnika - imamo možnost izbire.
  8. Prehrana za zasebnika - program predlaga znesek, ki ga izračuna iz rednih ur deljeno s številom ur dela na dan.
    • Znesek lahko poljubno spremenimo, upoštevan bo na temeljnici in rekapitulaciji, plačilni nalog pa ne pripravi. 
    • Če ne želimo obračuna prehrane, vnesemo znesek 0 (nič).
    • Če ima zasebnik dopolnilno/popoldansko dejavnost, v Nastavitvah > Organizacija označimo s kljukico, da imamo dopolnilno (popoldansko) dejavnost. 
    • S to nastavitvijo obračuna pavšalna prispevka,
    • vnos ur in osnov ni potreben.
  9. S klikom na Shrani potrdimo nastavitve.
  10. S klikom na Naprej pridemo na drugi korak obračuna prispevkov.

2. korak: vnos in ureditev obračuna

Zasebnik ima pred imenom in priimkom črko Z (zasebnik). Program predlaga polni mesečni fond ur

  1. Če ima zasebnik skrajšan delovni čas, program iz nastavitev delavca zapiše ustrezno število ur sicer uredimo ure s klikom na Uredi >  ter pri vrsti izplačila Izpolnjene ure dela vnesemo št. ur.
  2. Posebnosti pri obračunu so:
  3. Po končanem vnosu nadaljujemo s klikom Naprej, pridemo na tretji korak obračuna.

3. korak: Predogled dokumentov in potrditev obračuna

Na tem koraku preverimo listine, ki bodo nastale po potrditvi tega obračuna plače. 

Kliknemo Zaključi obračun.

Kaj program pripravi?

Obrazce:

Pripravi XML dokumenti za oddajo na Durs in Ajpes:

  • Neposredno na eDavke s klikom na Obračun OPSVZ v eDavke (če so vse poti in digitalni certifikati ustrezno nameščeni na istem računalniku) pošljemo dokument.
  • Druga možnost je, da datoteko xml shranimo na disk in jo nato uvozimo v eDavke (z istega računalnika ali pa xml pošljemo/prenesemo na drug računalnik in datoteko od tam uvozimo v eDavke).

Plačilni nalogi

S klikom na Plačilni nalogi pridemo v meni Plačilni nalogi, kjer so zaradi filtra prikazani samo nalogi, ki smo jih ravno pripravili. Naloge lahko takoj pripravimo za oddajo v bančni program ali jih natisnemo, lahko pa jih za plačilo pripravimo tudi kadarkoli kasneje v sklopu ostalih plačilnih nalogov.

Temeljnica

Temeljnico pripravi glede na nastavitve knjiženja v avtomatičnih kontih. 

Posebnost

Program omogoča tudi pripravo obračuna za zasebnika v primeru, ko imamo delno oprostitev plačila prispevkov PIZ za nove samozaposlene. Več o tem preberite...tukaj.

V tem prispevku