Vnos obračuna drugi osebni prejemki

Drugi osebni prejemki so obdavčena izplačila, ki v večini ne izvirajo iz delovnega razmerja. Namenjena so zunanjim pogodbenim sodelavcem.

Obračun pripravimo v treh korakih.

Korak 1: Vnos novega obračuna

  1. V meniju  Plače > Obračun DOP (drugi osebni prejemki) >
  2. Kliknemo Nov. 
  3. Na zavihku  Osnovni podatki:
    • Izberemo Vrsto obračuna - izbrana vrsta obračuna vpliva na normirane stroške, dohodnino, prispevke in davek.
    • Vnesemo Naziv obračuna vpisan naziv se izpisuje na vseh dokumentih določenega obračuna.
    • Izberemo Vrsto dohodka - vpliva na REK-2 obrazec.
    • Vnesemo Datum obračuna – na osnovi tega podatka se tvori temeljnica za knjiženje.
    • Vnesemo Datum izplačila – vneseni datum se vpisuje na plačilne naloge.
    • V polju Odgovorna oseba vnesemo odgovorno osebo za oddajo obračna.
  4. Na zavihku Ostali podatki izbiramo med naslednjimi nastavitvami:
    • Dohodnina
      • Obračun dohodnine
      • Obračun dohodnine pod mejnim zneskom
      • Odstotek dohodnine - se obračuna dohodnina tudi od zneskov pod zakonsko določeno mejo
      • Odstotek normiranih stroškov- imamo možnost vnosa poljubnega odstotka normiranih stroškov. 
    • Prispevki PIZ
      • Obračun PIZ IZ
      • Obračun PIZ NA
      • Obračun pavšalnega prispevka PIZ
    • Prispevki za ZZ
      • Obračun zdravstvo IZ
      • Obračun poškodbe in poklicne bolezni NA
      • Obračun pavšalnega prispevka za poškodbe in pokl. bol
    • Posebni davki
      • Obračun PDDP
      • Posebni davek po ZUTD 
  5. Na zavihku Odgovorna oseba  izpolnimo: 
    • polje Odgovorna oseba.
    • polje Telefon 
  6. Na zavihku Predogled urejamo obstoječe nastavitve izpisa obračunskega lista.
  7. Kliknemo  Shrani.
  8. . S klikom Naprej se pomaknemo na naslednji korak obračuna drugih osebnih prejemkov.

Korak 2: Vnos delavcev obračuna

Na tem mestu vnašamo podatke za izbrani obračun posameznega delavca.

Imamo dve možnosti:

  • ročni vnos s klikom na Dodaj delavca 
  • ali Prenesi iz prejšnjega obračuna. (program prenese obračunske podatke iz predhodnega obračuna).

Dodaj delavca

  1. Izberemo Delavca na spustnem seznamu.
    • Če na spustnem seznamu ni nobenega delavca, se odpre vnosno polje za vnos novega delavca. Delavce sicer dodajamo in urejamo v Šifrantu> Delavci.
  2. Določimo Način izračuna – iz bruto ali iz neto osnove.
  3. Vnesemo Znesek osnove. 
    • Če je označen bruto način izračuna,  nam od vpisanega zneska program odšteje vse davke in prispevke. 
    • Če je označen neto način izračuna, bo izveden obračun na bruto osnovo.
  4. Po potrebi izberemo  Analitiko –samodejno jo program predlaga, če je ta vpisana na delavcu. 
    • Vnos je obvezen v primeru, ko imamo nastavitev na kontih > knjiženje po analitikah.

Prenesi iz prejšnjega obračuna

V tem primeru program prepiše podatke iz predhodnega obračuna iste vrste. Pripravljene podatke lahko popravljamo, dopolnjujemo ter tudi ročno dodajamo nove delavce.

  1. Kliknemo Shrani.
  2. Z Naprej se pomaknemo na zadnji korak obračuna.

Korak 3: Predogled in zaključek

Na tem koraku lahko preverimo listine, ki bodo nastale po potrditvi tega obračuna. 

Obračun zaključimo s klikom Zaključi obračun.

Kaj program pripravi?

Program pripravi:

  • Obračunske liste > shrani ločeno po delavcih, v skupnem dokumentu pa poleg obračunskih listov še ostale listine. 
  • Če imamo v obračunu tudi nerezidente, pripravi ločen obrazec – Poročilo o dohodkih za nerezidente.
  • XML obrazce za oddajo na FURS. REK-2 ali REK-1 katere oddajamo na eDavke:   
    • neposredno na eDavke preko gumba Obračun REK1 (REK2) v eDavke (če so vse poti in digitalni certifikati ustrezno nameščeni na istem računalniku).
    • shranimo na disk preko gumba Obračun REK2 (REK1) v XML datoteko ter jih nato uvozimo v eDavke (z istega računalnika ali pa xml pošljemo/prenesemo na drug računalnik in datoteko od tam uvozimo v eDavke).
  • Plačilne naloge, katere posredujemo v plačilo.
  • temeljnico > pripravi glede na lastnosti kontov. Če želimo knjižiti po stroškovnih mestih (analitikah) ali delavcih, moramo to označiti na posameznem kontu v Šifrantu > Konti.

Preklic potrditve

S klikom na gumb Preklic potrditve program:

  • izbriše temeljnico,
  • izbriše plačilne naloge, če do trenutka preklica jih še nismo bili izplačali/oddali ali natisnili in se nahajajo v arhivu plačilnih nalogov; če smo naloge že plačali (se nahajajo v zavihku Plačani), jih pri ponovni potrditvi program ne pripravi),
  • izbriše vse xml datoteke.
V tem prispevku