Drugi osebni prejemki so obdavčena izplačila, ki v večini ne izvirajo iz delovnega razmerja. Namenjena so zunanjim pogodbenim sodelavcem.
Obračun pripravimo v treh korakih.
Korak 1: Vnos novega obračuna
- V meniju Plače > Obračun DOP (drugi osebni prejemki) >
- Kliknemo Nov.
- Na zavihku Osnovni podatki:
- Izberemo Vrsto obračuna - izbrana vrsta obračuna vpliva na normirane stroške, dohodnino, prispevke in davek.
- Vnesemo Naziv obračuna – vpisan naziv se izpisuje na vseh dokumentih določenega obračuna.
- Izberemo Vrsto dohodka - vpliva na REK-2 obrazec.
- Vnesemo Datum obračuna – na osnovi tega podatka se tvori temeljnica za knjiženje.
- Vnesemo Datum izplačila – vneseni datum se vpisuje na plačilne naloge.
- V polju Odgovorna oseba vnesemo odgovorno osebo za oddajo obračna.
- Na zavihku Ostali podatki izbiramo med naslednjimi nastavitvami:
- Dohodnina
- Obračun dohodnine
- Obračun dohodnine pod mejnim zneskom
- Odstotek dohodnine - se obračuna dohodnina tudi od zneskov pod zakonsko določeno mejo
- Odstotek normiranih stroškov- imamo možnost vnosa poljubnega odstotka normiranih stroškov.
- Prispevki PIZ
- Obračun PIZ IZ
- Obračun PIZ NA
- Obračun pavšalnega prispevka PIZ
- Prispevki za ZZ
- Obračun zdravstvo IZ
- Obračun poškodbe in poklicne bolezni NA
- Obračun pavšalnega prispevka za poškodbe in pokl. bol
- Posebni davki
- Obračun PDDP
- Posebni davek po ZUTD
- Dohodnina
- Na zavihku Odgovorna oseba izpolnimo:
- polje Odgovorna oseba.
- polje Telefon
- Na zavihku Predogled urejamo obstoječe nastavitve izpisa obračunskega lista.
- O urejanju standardnih nastavitev izpisov lahko preberete v splošnih nastavitvah izpisov.
- Kliknemo Shrani.
- . S klikom Naprej se pomaknemo na naslednji korak obračuna drugih osebnih prejemkov.
Korak 2: Vnos delavcev obračuna
Na tem mestu vnašamo podatke za izbrani obračun posameznega delavca.
Imamo dve možnosti:
- ročni vnos s klikom na Dodaj delavca
- ali Prenesi iz prejšnjega obračuna. (program prenese obračunske podatke iz predhodnega obračuna).
Dodaj delavca
- Izberemo Delavca na spustnem seznamu.
- Če na spustnem seznamu ni nobenega delavca, se odpre vnosno polje za vnos novega delavca. Delavce sicer dodajamo in urejamo v Šifrantu> Delavci.
- Določimo Način izračuna – iz bruto ali iz neto osnove.
- Vnesemo Znesek osnove.
- Če je označen bruto način izračuna, nam od vpisanega zneska program odšteje vse davke in prispevke.
- Če je označen neto način izračuna, bo izveden obračun na bruto osnovo.
- Po potrebi izberemo Analitiko –samodejno jo program predlaga, če je ta vpisana na delavcu.
- Vnos je obvezen v primeru, ko imamo nastavitev na kontih > knjiženje po analitikah.
- Vnos je obvezen v primeru, ko imamo nastavitev na kontih > knjiženje po analitikah.
Prenesi iz prejšnjega obračuna
V tem primeru program prepiše podatke iz predhodnega obračuna iste vrste. Pripravljene podatke lahko popravljamo, dopolnjujemo ter tudi ročno dodajamo nove delavce.
- Kliknemo Shrani.
- Z Naprej se pomaknemo na zadnji korak obračuna.
Korak 3: Predogled in zaključek
Na tem koraku lahko preverimo listine, ki bodo nastale po potrditvi tega obračuna.
Obračun zaključimo s klikom Zaključi obračun.
Kaj program pripravi?
Program pripravi:
- Obračunske liste > shrani ločeno po delavcih, v skupnem dokumentu pa poleg obračunskih listov še ostale listine.
- Če imamo v obračunu tudi nerezidente, pripravi ločen obrazec – Poročilo o dohodkih za nerezidente.
- XML obrazce za oddajo na FURS. REK-2 ali REK-1 katere oddajamo na eDavke:
- neposredno na eDavke preko gumba Obračun REK1 (REK2) v eDavke (če so vse poti in digitalni certifikati ustrezno nameščeni na istem računalniku).
- shranimo na disk preko gumba Obračun REK2 (REK1) v XML datoteko ter jih nato uvozimo v eDavke (z istega računalnika ali pa xml pošljemo/prenesemo na drug računalnik in datoteko od tam uvozimo v eDavke).
- Plačilne naloge, katere posredujemo v plačilo.
- temeljnico > pripravi glede na lastnosti kontov. Če želimo knjižiti po stroškovnih mestih (analitikah) ali delavcih, moramo to označiti na posameznem kontu v Šifrantu > Konti.
Preklic potrditve
S klikom na gumb Preklic potrditve program:
- izbriše temeljnico,
- izbriše plačilne naloge, če do trenutka preklica jih še nismo bili izplačali/oddali ali natisnili in se nahajajo v arhivu plačilnih nalogov; če smo naloge že plačali (se nahajajo v zavihku Plačani), jih pri ponovni potrditvi program ne pripravi),
- izbriše vse xml datoteke.