Preden izvedemo prehod v novo poslovno leto je smiselno, da uredimo naslednje podatke:
Osnovna sredstva
- Preverimo promet na karticah posameznih osnovnih sredstev.
- Naredimo inventuro in izločimo uničena osnovna sredstva s pomočjo trajne izločitve.
- Preverimo stanje registra osnovnih sredstev in ga primerjajmo s stanjem v dvostavnem knjigovodstvu.
- Izvedemo začasne obračune amortizacije po mesecih.
- Izvedemo Končni obračun amortizacij.
Zaloge
- Preverimo ali so vsi prejemi na zalogi ovrednoteni.
- Preverimo ali so zaloge razbremenjene za vse prodano oziroma dobavljeno blago.
- Naredimo inventuro v zalogah za vnos morebitnih viškov in manjkov.
- Preverimo stanje zalog in ga primerjamo s stanjem v dvostavnem knjigovodstvu.
Dvostavno knjigovodstvo
- Vnesemo in potrdimo ves promet, ki se nanaša na poslovno leto v zaključevanju.
- Preverimo odprte postavke in ročno zapremo morebitne nezaprte postavke.
- Preverimo stanje v bruto bilanci, smo pozorni na morebitne vsebinske nepravilnosti knjiženja stroškov in odhodkov v dobro ter prihodkov v breme.