Izdani računi so namenjeni fakturiranju opravljenih storitev, dobav blaga ali materiala davčnim zavezancem in končnim potrošnikom.
Program pri izdaji izdanega računa samodejno pripravi knjižbe - temeljnico v dvostavnem knjigovodstvu in zapise v DDV evidence.
Nastavitve pred vnosom izdanega računa
- Vnesemo artikle v meniju Šifranti > Artikli.
- Artikle lahko v program Minimax tudi uvozimo s pomočjo excel tabele (glej Uvoz artiklov)
- Artikel pa lahko vnesemo tudi neposredno ob vnosu izdanega računa. S klikom na znak + lahko dodamo nov artikel v šifrant.
- Vnesemo stranke v meniju Šifranti > Stranke.
- Stranke lahko uvažamo iz javne baze ali iz drugih aplikacij (glej Uvoz šifranta strank).
- Stranko lahko vnesemo tudi neposredno na vnosu izdanega računa. S klikom na znak + .
- Uredimo nastavitev izpisa izdanega računa. (glej Nastavitve izpisov)
V izdanih računih lahko:
- Vnašamo podatke o izdanih računih, računih za predplačilo in dobropisih.
- Knjižimo izdane račune v dvostavno knjigovodstvo in knjige DDV.
- Povežemo izdani račun z zalogami.
- Povežemo izdani račun z blagajniškim prejemkom.
- Pregledujemo podatke o vnesenih izdanih računih.
Izdane račune vnašamo prek menija Poslovanje > Izdani računi.
Kako bo izdani račun knjižen, določajo:
- Nastavitve posameznega artikla:
- ta določa konto prihodka in
- način vpisa v davčne evidence (splošna ali znižanja stopnja DDV-ja, neobdavčeno, oproščeno).
- Nastavitve v šifrantu Avtomatični konti.
- tu so določeni konti za knjiženje terjatev do domačega, iz EU oziroma tujega dobavitelja. Program pa ob potrditvi računa samodejne izbere konto knjiženja glede na državo, ki jo ima kupec izbrano v šifrantu.
- tu je določen tudi konto za knjiženje DDV-ja (glede na stopnjo določeno na artiklu).
Več o šifrantu Avtomatični konti.