DDV evidence po 1.7.2025

Davčni zavezanci, identificirani za namene DDV, morajo od 1. julija 2025 dalje poleg obračuna DDV predložiti še evidenco obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV. 

Podatke v Minimax vnašamo kot do sedaj, prek menija izdanih in prejetih računov, ali z ročnim vnosom temeljnice v meniju Dvostavno knjigovodstvo oziroma z uvozom podatkov. Minimax glede na vnesene podatke poknjiži promet na ustrezne konte in samodejno zabeleži podatke v evidence za DDV.

Za uspešno oddajo evidenc moramo imeti urejene naslednje nastavitve:

  • odprto obdobje za DDV,
  • obračun DDV od vključno julija 2025 dalje, 
  • obračun DDV mora biti potrjen,
  • urejen dostop na spletni portal eDavki in pravice za organizacijo za katero želimo oddajati evidence.

Oddaja evidenc iz Minimaxa 

  1. V meniju Knjigovodstvo > Obračun DDV s klikom na Nov odpremo novo obdobje obračuna DDV.
  2. Ko obračun DDV potrdimo, program pripravi knjigo izdanih in prejetih računov.
  3. S klikom na Knjiga izdanih in prejetih računov program odpre listo zapisov. Glede na to, da oddane evidence na spletnem portalu eDavki ne bodo prikazane tako kot ostali obrazci, saj to ni obrazec, so s ciljem boljše uporabniške izkušnje podatki v Minimaxu prikazani v obliki preglednice skladno z veljavno zakonodajo.
  4. Evidenci oddamo s klikom na Pošlji v eDavke. 
  5. Nato oddamo še obračun DDV. Menimo, da je oddaja obračuna DDV neposredno iz programa hitrejša in enostavnejša kot ročno preverjanje predizpolnjenega obrazca.

Knjigo izdanih in prejetih računov pa lahko s klikom na Pripravi CSV izvozimo tudi v csv (Excel) datoteko in jo uvozimo na spletni portal eDavki skladno z navodilom Uvoz_pripravljenih_evidenc_preko_portala_eDavki (1).docx

Več o obračunu DDV ter o evidenci obračunanega DDV in evidenci odbitka DDV preberite tukaj.

V tem prispevku